Kosten spreiden over verschillende periodes in Basecone

Kosten spreiden over verschillende periodes in Basecone

Om de kosten van een factuur te kunnen spreiden over verschillende perioden kun je gebruik maken van de optie uitgestelde kosten. Dit kan handig zijn voor het boeken van kosten die jaarlijks betaald worden, maar die je wilt verdelen over meerdere periodes waar deze...
Wat moet er op een factuur staan?

Wat moet er op een factuur staan?

Wat is een factuur? Een factuur is eigenlijk niets meer en niets minder dan een rekening die je verstuurt naar een klant waar je een product of dienst hebt verkocht. De Belastingdienst heeft hier regels aan verbonden. Om boetes en extra naheffing voor de btw te...
Wat is procesoptimalisatie?

Wat is procesoptimalisatie?

Definitie van procesoptimalisatie Volgens de kennisbank is de definitie van procesoptimalisatie als volgt:“Onder procesoptimalisatie wordt alles verstaan wat nodig is om processen efficiënter voor de organisatie te laten werken. Door processen zoveel mogelijk te...
Permanence boekingen in Unit4 Basecone

Permanence boekingen in Unit4 Basecone

In de update van Unit4 Basecone, die afgelopen woensdag 26 juni beschikbaar is gekomen, is de functie ‘permanence’ toegevoegd. Hiermee kunnen facturen over meerdere periodes verdeeld worden, direct vanuit Unit4 Basecone. Een veelgehoorde klantwens is hiermee vervuld!...
Waarom optimalisatie voor elk bedrijf waardevol is!

Waarom optimalisatie voor elk bedrijf waardevol is!

Nog steeds denken veel bedrijven omdat ze te klein zijn, niet voldoende omzet genereren of dat het juist wel prima gaat zo optimalisatie voor hen geen toegevoegde waarde biedt. Maar dat is zeker niet waar! Het loont wel degelijk om optimalisatie mogelijkheden te...
Soms duurt het wel drie dagen!

Soms duurt het wel drie dagen!

Periodiek willen we de balans bekijken om inzicht te krijgen in de financiële gezondheid van ons bedrijf. Maar hoe snel heb jij deze voor handen? Met één druk op de knop of is de administratie er een dag of misschien wel drie dagen mee bezig? Of misschien ben je er...
Het verschil tussen UBL en PDF bestanden

Het verschil tussen UBL en PDF bestanden

Anno 2019 zijn er diverse manieren om online facturen te ontvangen en te verwerken. In dit artikel leggen we de verschillen tussen UBL en PDF facturen onder het vergrootglas. UBL UBL staat voor Universal Business Language en is ontwikkeld door Ministerie van...
Btw stress? Niet nodig, 3 tips om het te voorkomen

Btw stress? Niet nodig, 3 tips om het te voorkomen

Btw-maand. Toch altijd weer een soort van stressmoment om alles compleet en op tijd bij de boekhouder/accountant te krijgen. En misschien nog wel meer stress voor je accountant dan voor jou. Dat is voor jou én voor je accountant niet fijn en ook niet nodig! Heb je al...
E-factureren via Peppol

E-factureren via Peppol

De rijksoverheid verplicht het al enige tijd, maar de algehele verplichting tot e-facturen gaat in per 18 april 2019. Dat betekent dat de Rijksoverheid, de decentrale overheden en alle andere aanbestedingsplichtige organisaties per 18 april 2019 e-facturen moeten...