In de ideale wereld heb jij als Multivers gebruiker grip op alle processen, van financieel tot logistiek. Dit zou betekenen dat je met enkele muisklikken de juiste inzichten en cijfers kunt oproepen.
De praktijk is vaak iets weerbarstiger. Inzicht krijgen in cijfers die up-to-date zijn gaat niet vanzelf. Hiervoor is een goede inrichting in de basisgegevens vereist. Het op orde brengen én houden van de inrichting vergt tijd, die er niet is.
Enkele voorbeelden van niet optimale inrichting die we in praktijk vaak tegenkomen:
- Btw niet optimaal ingericht, zoals scenario’s en tarieven
- Betalingscondities die dubbel voorkomen
- Relatiecodes niet ingericht
- Dagboeken die niet (meer) gebruikt worden zijn nog aanwezig
- Journalisering bij artikelen niet volledig
Gevolg hiervan is een omslachtige werkwijze, waardoor het meer tijd kost om de administratie goed te kunnen voeren, dan nodig is. Dit levert ergernis op en kost geld.
Veel bedrijven willen een stap zetten om dit te optimaliseren. Er is echter vaak één grote hobbel: tijd vrijmaken.
Een administratie die op orde is levert juist tijd en dus geld op. Een efficiëntere werkwijze, betere informatievoorziening en grip op de werkprocessen zijn positieve gevolgen van een goede inrichting.
Herken je jezelf in bovenstaande? Dan dagen wij je uit om contact met ons op te nemen. We gaan dan samen met jou het traject in om een verbeterslag te maken. We durven onszelf inmiddels specialist te noemen in financiële en logistieke software. Met bijna 17 jaar ervaring in Multivers helpen we je graag om samen de eerste verbeterstappen te zetten.
Interesse? Laat gerust een berichtje achter via bovenstaande button en we nemen contact met je op om je situatie te bespreken.
Je mag ons natuurlijk ook altijd zelf even bellen!