“De Scan App van Unidis werkt snel, gemakkelijk en efficiënt”
Bij Janssen Ruitersport in Prinsenbeek hebben ze een effectieve automatiseringsstap gezet. Sinds ruim een jaar gebruikt de groothandel in paardensportartikelen de Scan App van Unidis. “We zijn zeer te spreken over deze handige tool. Het heeft ons werk niet alleen sneller, gemakkelijker en efficiënter gemaakt. Ook is de foutmarge nu significant kleiner”, concluderen warehouse manager Amber Westerman en Kiki Bredewolt (Customer Service Nederland) tevreden.
Over JRS – Janssen Ruitersport:
- Distributeur van en expert in hippische merken
- Klant sinds 2021 (Multivers gebruiker sinds december 2002)
- Werken met: Multivers XL en Scan App
- Afgenomen diensten: consultancy
- https://www.jrsport.nl/
Amber Westerman
Warehouse manager
Breed assortiment
Het ruim vijftien leden tellende professionele team van Janssen Ruitersport (JRS) verkoopt via de uitgebreide webshop een uitgekiend assortiment paardensportartikelen van topmerken aan ruitershops in heel Europa. Van zadels, bitten en teugels tot verzorgingsproducten, voedingssupplementen en ruiterkleding. Snelle en correcte levering is het stokpaardje van JRS. Daarom heeft de groothandel in zijn grote magazijn altijd een breed assortiment in stock. Een vereiste voor onze klanten, benadrukken Kiki en Amber.
Correcte handeling
“Sinds 2003 werken we bij JRS met Multivers. Unidis-adviseur Gerrie Hoefeijzers heeft ervoor gezorgd dat we door de jaren heen steeds meer zijn gaan automatiseren. Hierdoor hebben we Multivers veel optimaler kunnen gebruiken dan we voor mogelijk hadden gehouden. Nu hebben we met de Scan App van Unidis de volgende automatiseringsstap gezet. Omdat we bij JRS een snelle levering garanderen, is correcte logistieke handeling een must. Hierbij helpt de Scan App enorm.”
Overbodig werk
Voorheen deden we veel overbodig werk, schetsen Amber en Kiki. “We liepen met de paklijst naar het kantoor en klopten daar de artikelcodes handmatig in Multivers. Zo kon het zijn dat je net een cijfer verkeerd inklopte met alle fouten van dien. Vervolgens moesten we wachten op de pakbon voordat we de doos met desbetreffende artikelen konden dichtdoen. Met de automatische Scan App gaat dit sneller, efficiënter en veel gemakkelijker.”
Handscanner
“Kiki zet de klantorders in Multivers”, gaat Amber verder. “Zij print de magazijnbonnen voor mij uit. Met de handscanner scan ik de barcode op de magazijnbon. Vervolgens verschijnen alle bijbehorende artikelen op het scherm, dus ook het aantal per product. Als ik alle artikelen heb gescand, check ik nogmaals de lijst. Dan druk ik op ‘verzenden’ en print ik de pakbon en de adressticker. De pakbon gaat in de doos, deze wordt dicht geseald en vervolgens plak ik de adressticker erop. Als laatste stap gaan de bestelde pakketten de deur uit. Deze werkwijze scheelt gewoon heel veel tijd. Ook maak je door de Scan App veel minder fouten omdat de artikelcodes een-op-een digitaal worden overgenomen. Bovendien geeft de app aan wanneer je een verkeerd product hebt gescand.”
Legio mogelijkheden
De Scan App van Unidis heeft legio mogelijkheden. Niet alleen orders picken, toekennen van serie- en batchnummers en inkooporders aanmaken. Maar ook goederenontvangsten boeken, artikelen tellen en balansen, artikelinformatie opvragen en vastleggen plus het verplaatsen van voorraad tussen magazijnen. Alle toepassingen zijn bovendien compatible met Multivers. Volgens Kiki en Amber gebruikt JRS de Scan App nu alleen nog voor het picken van orders. Maar in de nabije toekomst maken ze steeds meer gebruik van alle efficiënte mogelijkheden die de tool biedt, bijvoorbeeld het aanmaken van inkooporders.
Vlotte implementatie
Amber en Kiki zijn zeer te spreken over de begeleiding van Unidis. “Je moet leren omgaan met de Scan App, heel anders dan voorheen. Door de ondersteuning van adviseur Gerrie is de implementatie van het systeem vlot verlopen. Tijdens de implementatie stonden we namelijk voor enkele uitdagingen. Zo zie je op een magazijnbon alle artikelinformatie, terwijl dit op de handscanner niet zichtbaar was. Ook stond er nog geen barcode op de bon. Daarnaast leverde het uitprinten van de pakbon wat problemen op. Dit heeft Unidis allemaal voor ons aangepast. We zijn nu zo gewend aan de Scan App dat we niet meer zonder kunnen. Zeker gezien we dit jaar rechtstreeks aan consumenten gaan leveren. Dan bewijst de Scan App helemaal zijn dienst!”